MITT LOV

  2013-02-17 / 21:42:59 / bilder /
Hellu allihopa! tänkte göra ett inlägg om hur mitt lov har varit eftersom ja inte har uppdaterat er så mycket. I måndags var jag som sagt i skövde med Jamina och Elvira på äventyrsbadet där (bästa i sverige) det var huuuur kul som helst! Vi var där inne från 11 till ungefär klockan 6. Det fanns 4 olika roliga vattenrushbaner och några små. Den första vi åkte kallar vi för golden eye men den heter igentligen magic eye, man kan åka tre stycken samtidigt så det var bra då vi var tre och man åker på stora runda gummiringar. Sen fanns det en som hette black hole då åker man ensam i en bana som är nästan helt svart så man ser inte mycket förutom typ massa små ljus och massa läskiga ljud. Sen finns det den som är en av mina favoriter, Turbo! Den går på ungefär 5 sek. Man ligger på rygg och man åker själv, först går det långsamt så man luras lite att den inte alls är så farlig, men sen kan man se stupet neråt och haha då är det bara att skrika och följa med, det går såå himla snabbt! Det dåliga är att man får skit ont i rumpan när man kommer ner haha! Sen till den läskigaste då, vild forsen. Första gången jag åkte åkte jag med Elvira för Jamina hade åkt den förut och tyckte den var läskig. Asså jag trodde jag skulle dö! Det är 13 års gräns på den och jag fattade snabbt varför. Först får man simma ut till rushbanan och själva banan i sig är inte särskilt läskig, man åker utomhus (det var snö då) och det är ganska mysigt men sen vid slutet utav banan åker man ner i en liten bassäng och man trycks framåt till en vägg där ett rep finns, det är alltså meningen att man ska ta tag i det och sedan "leda" sig till dörren vid utgången, jag trodde seriöst att jag skulle drunkna! det var så högt vatttentryck att jag inte kunde komma upp till ytan, när jag trycktes mot väggen tog jag tag i repet men massa killar stog i vägen så jag kunde inte trycka mig upp! Ja det var en upplevelse, sa att jag aldrig skulle åka den igen men sen tvingade Elvira med mig igen! De andra två gångerna var det faktiskt väldigt kul, för man visste var som väntade och denna gången såg jag faktiskt att det stod en badvakt där när man kom ner. Det var också ett utomhus bad som var jättekul! Det var typ 40 grader i vattnet så man frös inte alls. Det var några killar som sprang ut i snön och sen hoppade i igen! Det var också en rolig ström grej som var på där så man bara kunde åka med i vattnet. Hahha men det roligaste var nog killarna som hållde på med oss där! Sjukaste var att det var en kille som kollade in Elvira och när jag,jamina och hon åkte magic eye så satt han och hans kompisar där nere på en rad när vi kom ner och kollade på oss och sen när vi gick ur gick dom där ifrån haha! Det var nog en utav de roligaste dagarna på lovet hade hur kul som helst!♥ I tisdags var jag med Jamina! jag och min lillebror Gustaf åkte hem till henne och åkte pulka. Sedan efter åkte jag och Jamina på en tjejsnack grej som var hos en utav ungdomsledarna i kyrkan, det var jättetrevligt vi åt semlemuffins! Jättesöta och goda. Sedan på onsdagen tror jag att jag bara var hemma och slappade, Torsdagen (alla hjärtans dag) spenderades med familjen.  Vi åkte till ikea och köpte nya galgar till mig och lite annat smått och gott och åt korv. Senare åkte vi till min faster och fikade med dem och farfar! Sen när jag kom hem så städade jag mitt rum som planerat! På fredagen var jag och jamina och gymma! Spenderade en halvtimma på crosstrainern och gjorde massa jobbig styrketräning, var helt slut! och nu känner jag av det kan knappt sätta mig upp haha! Sen när jag kom hem gjorde jag iordning mer i mitt rum fixade nya gardiner och så. Senare på kvällen åkte jag i väg på sleepover i kyrkan! Eller ja sleepover kan man nog inte kalla det eftersom man var uppe hela natten och kollade på film. Hade jättekul, vi åt hamburgare, spelade pingis och lite andra lekar och hade det awsoome! (Och ja min bästa kompis Jamina fyllde då 16 år igår, så ni får bilden av det collaget som jag la upp på hennes logg igår♥) åkte hem 11 på lördagen och var helt slut, raka vägen till sängen när jag kom hem och blev liggandes där tills runt 4. Idag har jag varit med jamina! åkte till henne runt 12 och sedan åkte vi och badade i simhallen. Efter åkte vi hem till mig, vi gjorde chokladbollar och kollade på film och flummade runt som vanligt haha! hon åkte hem för en timme sen. Just nu myser jag bara med en film och försöker tänka bort att det är skola imon.. men ja back to work så att säga! Ja det var allt för nu, ni som orkade läsa allt ni får en applåd av mig! (klapp,klapp) haaaarää! :D
 
1/ På tåget! 2/ Utanför arena skövde (badhuset) 3/ Min kompis Elvira 4/ Jamina med sin härliga tumme!♥ (uknowiloveu) 5/ bild på de tsm! 6&7/ bilder på mig och min lillebror Gustaf när vi var ute och åkte pulka! 8&9/ under min städning! 10/ Hamburgare! 11/ Jaminas födelsedagscollage!♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious